Metrul de autostradă făcut de Ștefan Mandachi: 4.500 euro. Metrul de autostradă făcut de stat: 17.500 euro. Diferența: ȘPAGA!
Au sărit unii să comenteze, după ce a făcut Digi calculul, că prețul suceveanului nu ține cont de exproprieri și de studiile de fezabilitate. Da, exact! Nu ține cont de șpagă. Iar șpaga este de fapt mult mai mare decât diferența, pentru că prețul suceveanului e pe un singur metru, nu e o medie pe metru, nu e un preț pe unitate care scade la fiecare metru adăugat.
Nu că n-am fi știut de unde apar domeniile alea din Teleorman cu ieșire la 3 străzi, dar e bine că acum s-a făcut și un calcul.
sunt sigur ca metrul ala de autostrada e mai bine executat decat majoritatea kilometrilor de autostrada uzitata actual
Ramane sa mai gasim oameni marinimosi care sa faca:
1-prima kkstoare la scoala care sa ramana curata si nici sa nu se strice la prima folosire
b)-prima biserica cu popi cinstiti
- si, last but not least, sa nasca pe prima prim-mininstra care stie s-a vorbeste.
Da, metrul suceveanului nu a fost cumparat de cunoscutii prefectului ca sa fie expropiat cu miii de euro! dar ce e mai monstruos e ca metrul de autostrada suceveana are 1000 de milimetri! daca era facut dupa standarde teleormanene trebuie sa fie de 800 de milimetri! si e ridicol de ieftin! slugarele, tranteste o ievaluare ca sa fie angajat suceveanul nostru la construit autostrazi in Germania!
in alta ordine de idei sustin suceveanul pe postul de ministru al transporturilor. stiu ca suna penibil, dar mai penibila e lipsa de infrastructura a tarii!
Respect un moldovean de calitae si ridic caciula in fata acestui om pe nume Ștefan Mandachi. Respect Man !
Ma pis pe un moldovean jegos,imputit si jigodie pe nume Buboi Toader.
Sa ma caca pe time jigodie ordinar si pe toata familia ta de...comunisti puturosi Tudorele !
Pe bune e 17.000 euro un metru de autostrada?
Sa vad parlamentul in flacari daca imi vine sa cred .
17000×100 METRI = 170.000 ??? Pai e pomana vreu si eu una .... maine caut executant .
Sa va vad in lanturi
La Autostrada Transilvania s-a ajuns la 19 milioane euro/km.
Pretul unei astfel de investitii nu se calculeaza pe metru liniar, ptr ca acel metru nu include poduri sau viaducte diferite straturi geologige sau forme de relief unde in functie de studiul geotehnic necesita diferite solutii tehnice. Dealtfel metrul construit de el nu necesita nici exproprieri, descarcare arheologica, relocari de utilitati, studiu de fezabilitate, ptoiect, etc...
Viaductele, podurile etc adauga inca 1,5 euro la costul pe metru. Astfel, la Autostrada Transilvania s-a ajuns la 19 milioane de euro pe kilometru (puteti verifica din sursele online). In cazul lui Mandachi, daca adaugi 1,5 la 4,5, ajungi la 6 milioane euro pe kilometru, adica pretul cu care se fac autostrazile in Germania. Diferenta se pastreaza, deci.
Germania n-are dealuri,munti,poduri,ape,exproprieri.E dreapta,goala si plata .Si mica.In schimb are nemti.
ar trebui sa se calculeze pe metru liniar.Pe fiecare metru liniar.Sau pe 50 de cm liniari.Era timp din 89 incoace.Si bani erau.Acuma nu mai sunt.Care i motivul ptr care nu se poate?Cel la care ma gandesc eu?
Ar putea acest domn deschizator de drumuri sa participe legal la licitatii pentru autostrazi? Putem sa oferim recomandari solide.