Vă rog, purtați cască
Vă rog, dragi motocicliști - purtați cască! Nu este un sfat prietenesc, nu este nici o cerere oficial[ (deși legea vă obligă deja să o faceți); este pur și simplu diferența dintre viață și moarte într-un accident de motocicletă. Toate activitățile au echipamentul lor specific de protecție, iar motociclismul nu face excepție – purtați încălțăminte care trece de glezne, pantaloni lungi, geacă cu mâneci lungi, mănuși complete de motociclism și mai ales cască.
Indiferent că plănuiți o cursă lungă către Vama Veche ori că dați „o fugă” până la non-stop-ul din colț, casca salvează vieți.
Ce face o cască?
În primul rând, îți salvează viața în caz de accident. Capul este partea cea mai vulnerabilă, iar loviturile în această zonă pot deveni foarte repede letale. Nu-ți ignora celelalte membre, dar dacă ai avea de ales, asigură-ți capul.
În al doilea rând, o cască de calitate își face plimbarea mai distractivă și mai confortabilă. Reduce vuietul vântului în urechi, oprește aerul să își sufle în față și în ochi și blochează accesul insectelor în cavitățile unde nu ai vrea insecte.
În al treilea rând, purtând cască dovedești partenerilor de trafic că nu ești un baiețaș care vrea să se distreze, ci un motociclist serios și responsabil. Motocicliștii au un renume destul de prost în rândul șoferilor și al mamelor grijulii – să porți cască e o oportunitate să le dovedești că faci parte dintr-o comunitate matură, cu oameni rezonabili și raționali. Impresia asta le va rămâne întipărită măcar până la următorul motociclist cu tobă sport care turează motorul la maxim, noaptea, în cartiere rezidențiale.
Cum funcționează o cască?
O cască de motociclism are 4 componente de bază care conlucrează pentru a vă proteja țeasta. În ordinea lor de la exterior la interior, acestea sunt:
-
Carcasa exterioară – formată de obicei dintr-un material din familia compușilor ranforsați cu fibră sau policarbonați. Materiale foarte dure, create pentru a permite compresia în momentul impactului, dispersând energia pentru a minimaliza efectul până ajunge în interiorul căștii.
-
Căptușeală pentru absorbția impactului – de obicei polistiren expandat foarte dens, are rolul de a absorbi șocul atunci când casca se oprește dar capul tău tinde să continue mișcarea.
-
Căptușeala pentru confort – material textil moale și burete fixează casca, îți baricadează capul și îi asigură confortul.
-
Sistemul de prindere – partea care se încheie sub bărbie și îți ține casca pe cap în momentul accidentului. Asigură-te ca o fixezi strâns de fiecare dată când pleci la drum.
Alegerea unei căști
Sigur, culoarea, designul și prețul de vânzare sunt părți importante când vine vorba de a alege o cască, dar considerentele principale trebuie să fie gradul de protecție și de confort. Recomandăm o cască full-face deoarece îți acoperă întreaga față și se fixează mai bine pe cap, reducând riscul ca aceasta să cadă în momentul unui accident. O cască trei sferturi/open face este de asemenea o alegere sigură, cu condiția să ai ochelari de protecție sau ceva care să îți apere ochii de pietriș și praf de pe carosabil. Nu recomandăm căștile mai mici de 3/4 , însă, la nevoie, este mai bună decât nimic. Căștile de jucărie sunt practic inutile în eventualitatea impactului.
Fii sigur, ai de unde alege – pe site-ul unui dealer moto se pot găsi căști pentru toate gusturile și buzunarele, potrivite oricărui look. Discută cu un reprezentant de vânzări despre ce cască se potrivește și care este cea mai sigură, apoi nu te zgârci când vine vorba de achiziția acesteia – până la urmă, îți va salva viața!
0 Comentarii